Saturday 18 June 2011

သုဘဒ္ပရိဗိုဇ္ဝတၳဳ

သုဘဒ္ပရိဗိုဇ္ဝတၳဳ

၂၁၂။ ထိုအခါ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ကုသိနာ႐ံုျပည္၌ တည္းခိုလ်က္ရွိ၏။ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ''ယေန႔ညဥ့္ သန္းလြဲ (ပစၧိမယာမ္) ၌ ရဟန္းေဂါတမ၏ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု ၾကားေလ၏။ ထိုအခါ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္အား ဤသို႔ အၾကံျဖစ္၏-

''(အသက္) ႀကီးကုန္ေသာ (အရြယ္) ရင့္ကုန္ေသာ ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာ ဆရာ့ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔ေျပာေသာစကားကို ၾကားဖူး၏၊ 'ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ေလာက၌ တစ္ရံတစ္ခါသာ ပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္၏''ဟု (ၾကားဖူး၏)။ ယေန႔ ညဥ့္သန္းလြဲ (ပစၧိမယာမ္) ၌ပင္လွ်င္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျခင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕၊ ဤငါ့အားလည္း ယံုမွားတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိ၏၊ 'ဤယံုမွားကို ငါပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ရဟန္းေဂါတမသည္ ငါ့အား တရားေဟာျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္၏၊ ငါသည္ ရဟန္းေဂါတမကိုယံုၾကည္၏'' ဟူ၍ (အၾကံျဖစ္၏)။

ထိုအခါ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ (ၿမိဳ႕ဝင္ခါနီး) လမ္းေကြ႕ျဖစ္ေသာ မလႅမင္းတို႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ရွိအသွ်င္အာနႏၵာထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္အာနႏၵာအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏၊ ''အသွ်င္အာနႏၵာ (အသက္) ႀကီးကုန္ေသာ (အရြယ္) ရင့္ကုန္ေသာ ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာ ဆရာ့ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔ေျပာေသာစကားကို အကြၽႏု္ပ္ ၾကားဖူးပါ၏၊ 'ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ေလာက၌ တစ္ရံတစ္ခါသာပြင့္ေတာ္မူၾက ကုန္၏'ဟု (ၾကားဖူးပါ၏)။ 'ယေန႔ ညဥ့္ သန္းလြဲ (ပစၧိမယာမ္) ၌ပင္လွ်င္ရဟန္းေဂါတမ၏ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ ေတာ္မူျခင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕'ဟု ဆိုပါသည္၊ အကြၽႏု္ပ္အားလည္းယံုမွားတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိ၏၊ 'ဤယံုမွားကို အကြၽႏု္ပ္ ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ရဟန္းေဂါတမသည့္အကြၽႏု္ပ္အား တရားေဟာျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ပါသည္'ဟု ရဟန္းေဂါတမကို အကြၽႏု္ပ္ ယံုၾကည္ပါသည္။ အသွ်င္အာနႏၵာ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ရဟန္းေဂါတမကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရလိုပါသည္''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဤသို႔ ေလွ်ာက္ေသာ္ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္ကို ''ငါ့သွ်င္သုဘဒၵ ခြင့္မျပဳႏိုင္ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပင္ပန္းေတာ္မူလ်က္ရွိ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားကို မၫႇဥ္းဆဲပါလင့္''ဟု ျပန္ၾကား၏။

သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။

သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္အာနႏၵာအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏။ ''အသွ်င္အာနႏၵာ (အသက္) ႀကီးကုန္ေသာ (အရြယ္) ရင့္ကုန္ေသာ ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာ ဆရာ့ဆရာျဖစ္ကုန္ေသာပရိဗိုဇ္တို႔ ေျပာေသာစကားကို အကြၽႏု္ပ္ၾကားဖူး၏၊ 'ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ေလာက၌ တစ္ရံတစ္ခါသာပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္၏'ဟု (ၾကားဖူးပါ၏)။ 'ယေန႔ ညဥ့္ သန္းလြဲ (ပစၧိမယာမ္) ၌ပင္လွ်င္ ရဟန္းေဂါတမ၏ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျခင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕'ဟု ဆိုပါသည္၊ အကြၽႏု္ပ္အားလည္း ယံုမွားတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိ၏၊ 'ဤယံုမွားကို အကြၽႏု္ပ္ပယ္ ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ရဟန္းေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္အား တရားေဟာျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ပါသည္'ဟု ရဟန္းေဂါတမကို အကြၽႏု္ပ္ ယံုၾကည္ပါသည္။ အသွ်င္အာနႏၵာ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ရဟန္းေဂါတမကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရလိုပါသည္''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

အသွ်င္အာနႏၵာသည္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း သုဘဒၵပရိဗိုဇ္အား ဤစကားကို ေျပာဆို၏၊ ''ငါ့သွ်င္သုဘဒၵ ခြင့္မျပဳႏိုင္ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပင္ပန္းေတာ္မူလ်က္ ရွိ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားကို မၫွဥ္းဆဲပါလင့္''ဟု (ျပန္ၾကား၏)။

၂၁၃။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္ႏွင့္ အသွ်င္အာနႏၵာ စကားေျပာဆိုေနသည္ကို ၾကားေတာ္မူေလ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္အာနႏၵာကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

''အာနႏၵာ တားျမစ္ရန္ မသင့္၊ သုဘဒၵကို မတားျမစ္ပါလင့္၊ အာနႏၵာ သုဘဒၵသည္ ျမတ္စြာ ဘုရားကိုဖူးေျမာ္ခြင့္ရပါေစေလာ့၊ သုဘဒၵသည္ ငါ့အား ေမးလွ်င္ ထိုေမးသမွ်သည္ ညႇဥ္းဆဲလို၍ မဟုတ္ဘဲ သိလို၍ေမးျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ သူေမးသည္ကို ငါေျဖလိုက္လွ်င္ ထို (အေျဖ) ကို လ်င္ျမန္စြာသူသိပါလိမ့္မည္''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ''ငါ့သွ်င္သုဘဒၵ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သင့္အား ခြင့္ျပဳေတာ္မူေနၿပီ၊ သြားေပေတာ့''ဟု (သုဘဒၵပရိဗိုဇ္အား ဆို၏)။

ထိုအခါ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ (ႏႈတ္ဆက္) ေျပာဆို၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကို ၿပီးဆံုးေစ၍ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-

''အသွ်င္ေဂါတမ အၾကင္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ တပည့္အေပါင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏၊ ဂိုဏ္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏၊ ဂိုဏ္းဆရာလည္း ျဖစ္ကုန္၏၊ ထင္ရွားကုန္၏၊ ေက်ာ္ေစာကုန္၏၊ အယူဝါဒတီထြင္သူတို႔ ျဖစ္ကုန္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းဟု လူအမ်ားက သမုတ္ထားသူမ်ား ျဖစ္ကုန္၏၊ ဤသူတို႔ကားအဘယ္သူတို႔နည္း။ ပူရဏကႆပ၊ မကၡလိေဂါသာလ၊ အဇိတေကသကမၺလ၊ ပကုဓကစၥာယန၊ ေဗလ႒၏သား သၪၥယ၊ နာဋ၏သား နိဂဏၭတို႔ပင္တည္း။

ထို (သမဏျဗာဟၼဏ) အားလံုးတို႔သည္ပင္ မိမိတို႔၏ ဝန္ခံခ်က္အတိုင္း သိပါကုန္သေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) အားလံုးတို႔သည္ပင္ (မိမိတို႔ ဝန္ခံခ်က္အတိုင္း) မသိပါကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အခ်ဳိ႕တို႔သည္သာ သိ၍အခ်ဳိ႕တို႔သည္ မသိပါကုန္သေလာ''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

သုဘဒၵ မေမးလင့္၊ ''ထို (သမဏျဗာဟၼဏ) အားလံုးတို႔သည္ပင္ မိမိတို႔၏ ဝန္ခံခ်က္အတိုင္း သိကုန့္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အားလံုးတို႔သည္ပင္ မသိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အခ်ဳိ႕တို႔သည္သာ သိ၍အခ်ဳိ႕တို႔သည္ မသိကုန္သေလာ'' ဟူေသာ အေမးကို ထားလိုက္ဦးေလာ့။

သုဘဒၵ သင့္အား ငါတရားေဟာအံ့၊ ထို (တရား) ကို နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းေလာ့ ေဟာေပအံ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

''အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ''ဟု သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဝန္ခံ၏။ ျမတ္စြာဘုရား သည္ဤတရားကို ေဟာေတာ္မူ၏။

၂၁၄။ ''သုဘဒၵ အၾကင္ဓမၼဝိနယဟူေသာ သာသနာ၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္ (တရား) သည္ မရွိ၊ ထို (အရိယမဂ္တရားမရွိေသာ သာသနာ) ၌ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ။

သုဘဒၵ အၾကင္တရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) ဟူေသာ သာသနာေတာ္၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္ (တရား) သည္ ရွိ၏၊ ထို (အရိယမဂ္တရားရွိေသာ သာသနာေတာ္) ၌ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္လည္းရွိ၏၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း ရွိ၏၊ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္းရွိ၏၊ စတုတၳ အဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း ရွိ၏။

သုဘဒၵ (ငါ၏) တရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) ဟူေသာ ဤသာသနာေတာ္၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယ မဂ္ (တရား) သည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (အရိယမဂ္တရားရွိေသာ သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏။ (ဤငါ၏ သာသနာေတာ္မွ) တစ္ပါးေသာ အယူဝါဒ (သာသနာ) တို႔သည္ တရားကို သိျမင္ေသာ ရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္၁) တို႔မွ ဆိတ္ကုန္၏၊ သုဘဒၵ ဤရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔သည္ မွန္စြာ (အဆင့္ဆင့္ ေဟာေျပာလ်က္) ေနကုန္ျငားအံ့၊ ေလာကသည္ ရဟႏၲာတို႔မွ မဆိတ္မသုဥ္းသည္သာ ျဖစ္ရာ၏-

သုဘဒၵ (ငါသည္) သဗၺၫုတဉာဏ္ကို ရွာလိုသည္ျဖစ္၍ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးႏွစ္ အရြယ္က ရဟန္းျပဳခဲ့၏၊ သုဘဒၵ ငါ ရဟန္းျပဳသည္မွစ၍ အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ေလၿပီ၊ ဤ (ငါ၏ သာသနာေတာ္) မွ အပ၌အရိယမဂ္တရား၏ ေရွ႕ပိုင္းျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာမဂ္ကို ပြါးေစေသာသူသည္လည္း မရွိေခ်၊ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္ လည္း မရွိေခ်၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်၊ တတိယ အဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်၊ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်။ (ဤ ငါ၏သာသနာ ေတာ္မွ) တစ္ပါးေသာ အယူဝါဒ (သာသနာ) တို႔သည္ တရားကို သိျမင္ေသာ ရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔မွ ဆိတ္ကုန္၏။

သုဘဒၵ ဤရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔သည္ မွန္စြာ (အဆင့္ဆင့္ ေဟာေျပာလ်က္) ေနကုန္ျငားအံ့၊ ေလာကသည္ ရဟႏၲာတို႔မွ မဆိတ္မသုဥ္းသည္သာ ျဖစ္ေလရာ၏''ဟု (ေဟာေတာ္ မူ၏)။

၂၁၅။ ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကိုေလွ်ာက္၏၊ ''အသွ်င္ဘုရား (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဥပမာေသာ္ကား ေမွာက္ထားသည္ကိုလွန္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ဖံုးလႊမ္းထားသည္ကို ဖြင့္လွစ္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း မ်က္စိလည္ေသာသူအား လမ္းမွန္ကိုေျပာၾကား ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း 'မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတို႔သည္ အဆင္းတို႔ကိုျမင္ၾကလိမ့္မည္'ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း (အသွ်င္ဘုရား) ဤအတူပင္လွ်င္ အသွ်င္ဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကို့ျပေတာ္မူပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ထိုအကြၽႏ္ုပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏အထံ၌ ရွင့္အျဖစ္ကို ရလိုပါ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏''ဟု (ေလွ်ာက္ ၏)။

''သုဘဒၵ (သာသနာေတာ္မွ) တစ္ပါးေသာ အယူရွိသည့္ တိတၳိျဖစ္ဖူးေသာသူသည္ ဤတရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) သာသနာေတာ္ ၌ အကယ္၍ ရွင့္အျဖစ္ကို ရလိုမူ၊ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုမူ ေလးလပတ္လံုးအစမ္းက်င့္သံုးရ၏၊ ေလးလလြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေက်နပ္ေသာ စိတ္ရွိၾကလွ်င္ ရွင္ျပဳေပးကုန္လတၱံ႕၊ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးကုန္လတၱံ႕၊ သို႔ေသာ္ ဤအရာ၌ ငါသည္ကား ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ျခားနားသည္၏ အျဖစ္ကို သိေသး၏''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာ အယူရွိသည့္ တိတၳိျဖစ္ဖူးေသာသူတို႔သည္ ဤတရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) သာသနာေတာ္၌ အကယ္၍ ရွင့္အျဖစ္ကို ရလိုကုန္မူ၊ ရဟန္းအျဖစ္ကိုရလိုကုန္မူ ေလးလတို႔ပတ္လံုး အစမ္းက်င့္သံုးရကုန္ျငားအံ့၊ ေလးလလြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေက်နပ္ေသာစိတ္ရွိၾကလွ်င္ ရွင္ျပဳေပးကုန္ျငားအံ့၊ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးကုန္ျငားအံ့၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေလးႏွစ္ပတ္လံုး အစမ္းက်င့္သံုးပါမည္၊ ေလးႏွစ္လြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေက်နပ္ေသာ စိတ္ရွိၾကလွ်င္ရွင္ျပဳေပးေတာ္မူၾကပါေစ၊ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးေတာ္မူၾကပါေစဟု (ေလွ်ာက္၏)၊

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ''အာနႏၵာ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သုဘဒၵကို ရွင္ျပဳရဟန္းျပဳေပးေလာ့''ဟုအသွ်င္အာနႏၵာအား မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ''အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ''ဟု အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဝန္ခံ၏။

ထို႔ေနာက္ သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ အသွ်င္အာနႏၵာအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-

''ငါ့သွ်င္ အာနႏၵာ သင္တို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ဝယ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ မ်က္ေမွာက္ေတာ္၌တပည့္အျဖစ္ျဖင့္ အဘိသိက္သြန္းျခင္းကို ရရွိပါေပကုန္၏၊ ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ သင္တို႔သည္ လာဘ္ေကာင္းပါေပကုန္စြ၊ အရေတာ္ပါေပကုန္စြ''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

သုဘဒၵပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံ၌ ရွင့္အျဖစ္ကို ရေလ၏၊ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရေလ၏၊ ရဟန္းျဖစ္၍ မၾကာေသးေသာ အသွ်င္သုဘဒၵသည္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္၍ မေမ့မေလ်ာ့ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ (နိဗၺာန္သို႔) စိတ္ကို ေစလႊတ္၍ ေန၏။

ထိုသို႔ေနသည္ရွိေသာ္ လူ႕ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ေကာင္းစြာ ဝင္ေသာ အမ်ဳိးသားတို႔ လိုလားအပ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္၏ အဆံုးျဖစ္ေသာ အတုမရွိေသာ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ (အသွ်င္သုဘဒၵသည္) မၾကာမီ ယခုဘဝ၌ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏၊ ''ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ မဂ္ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤမဂ္ကိစၥအလို႔ငွါတစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥမရွိေတာ့ၿပီ''ဟု သိ၏။ အသွ်င္သုဘဒၵသည္ ရဟႏၲာတို႔တြင္တစ္ပါး (အပါအဝင္) ျဖစ္၍ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ေနာက္ဆံုး မ်က္ေမွာက္တပည့္ ျဖစ္ေလ၏။

http://tipitakamyanmar.blogspot.com/2010/06/blog-post_3694.html

No comments:

Post a Comment