Saturday 18 June 2011

(ေၾကးမံုတရား

ဓမၼာဒါသ ဓမၼပရိယာယ ေၾကးမံုတရား

၁၅၈။ အာနႏၵာ ဤအရာသည္ အံ့ဖြယ္ မဟုတ္၊၁ အာနႏၵာ လူေသတိုင္းေသတိုင္းပင္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဤအေၾကာင္းအရာကို ေမးျမန္းေနၾကလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ပင္ပန္းေစ႐ံုမွ်သာ ျဖစ္ရာ၏။

အာနႏၵာ ထို႔ေၾကာင့္ ေၾကးမံုတရားမည္ေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေပအံ့။

အၾကင္ (ေၾကးမံုတရား) ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အရိယာသာဝကသည္ ေျပာၾကားလိုပါမူ ''ငါ့အား ငရဲ၌ ျဖစ္ရန္မရွိၿပီ၊ တိရစၧာန္ဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ ၿပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရန္မရွိၿပီ၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီ၊ ပ်က္စီးက်ေရာက္တတ္ေသာသေဘာ မရွိၿပီ၊ ကိန္းေသျမဲေနၿပီ၊ အထက္မဂ္သံုးပါးသာလွ်င္ လားရာရွိေတာ့၏''ဟု မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ မိမိအေၾကာင္းကို ေျပာၾကား ႏိုင္ေပ၏။

၁၅၉။ အာနႏၵာ အၾကင္ (ေၾကးမံုတရား) ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ (အရိယာသာဝက) သည္ ေျပာၾကားလိုပါမူ ''ငါ့အား ငရဲ၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ တိရစၧာန္ဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ ၿပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရန္ မရွိၿပီ၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီ၊ ပ်က္စီးက်ေရာက္တတ္ေသာသေဘာ မရွိၿပီ၊ ကိန္းေသျမဲေနၿပီ၊ အထက္မဂ္သံုးပါးသာလွ်င္လားရာရွိေတာ့၏''ဟု မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ မိမိအေၾကာင္းကို ေျပာၾကားႏိုင္ေပ၏၊ ေၾကးမံုတရားမည္ေသာထိုေဒသနာကား အဘယ္နည္း။

အာနႏၵာ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ အရိယာသာဝကသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ (တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ) ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏-

''ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အရဟံ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သမၼာသမၺဳဒၶ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ အသိဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' အက်င့္ 'စရဏ' ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ ေကာင္းေသာ စကားကိုဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သုဂတ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ ေလာကကို သိေတာ္မူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ေလာကဝိဒူ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ ဆံုးမထိုက္သူကို ဆံုးမတတ္သည့္အတုမဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာ ရထိ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သတၳာေဒဝမႏုႆာနံ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏၊ (သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို) သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဗုဒၶ' မည္ေတာ္မူပါ ေပ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဘဂဝါ' မည္ေတာ္မူပါေပ၏''ဟု (ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္ စံု၏)။ တရားေတာ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ (တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ) ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏-

''ျမတ္စြာဘုရားေဟာေသာ တရားေတာ္သည္ ေကာင္းစြာေဟာထားေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ ကိုယ္တိုင္သိျမင္ႏိုင္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ အခါမလင့္ အက်ဳိးေပးတတ္ေသာ တရားေတာ္ပါ့ေပတည္း၊ လာလွည့္ ႐ႈလွည့္ဟု ျပထိုက္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ (မိမိ၏ ကိုယ္ထဲစိတ္ထဲ၌) ေဆာင္ ယူထားထိုက္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ (အရိယာ) ပညာရွိတို႔သာ ကိုယ္စီကိုယ္ငသိႏိုင္ခံစားႏိုင္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း''ဟု (ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏)။ သံဃာေတာ္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ (တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ) ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏-

''ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား 'သာဝက' သံဃာေတာ္သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ ရွိပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား 'သာဝက' သံဃာေတာ္သည္ ေျဖာင့္မတ္ေသာအက်င့္ ရွိေတာ္မူပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား 'သာဝက' သံဃာေတာ္သည္ မွန္ေသာအက်င့္ ရွိေတာ္မူပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား 'သာဝက' သံဃာေတာ္သည္ ေလ်ာ္ကန္ေသာအက်င့္ ရွိေတာ္မူပါ ေပ၏၊ အစံုအားျဖင့္ ေလးစံု, ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္ ရွစ္ပါးအေရအတြက္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား 'သာဝက' သံဃာေတာ္သည္ (အရပ္ေဝးမွ) ေဆာင္လာ၍ေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ ထိုက္တန္ေတာ္မူပါေပ၏၊ ဧည့္သည္တို႔အလို႔ငွါ စီမံထားေသာ ဝတၳဳကိုေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ထိုက္တန္ေတာ္မူပါေပ၏၊ တမလြန္အတြက္ ရည္ေမွ်ာ္ေသာ အလွဴကို ခံေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ခံေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏၊ သတၱဝါအေပါင္း၏ ေကာင္းမႈျပဳစုရန္ အျမတ္ဆံုး လယ္ေျမျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏''ဟု (ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္၍ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏)။ တဏွာ၏ ကြၽန္အျဖစ္မွ ကြၽတ္လြတ္ေစတတ္ကုန္ေသာ၊ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ကုန္ေသာ၊ (မွားယြင္းစြာ) မသံုးသပ္အပ္ကုန္ေသာ၊ သမာဓိကို ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ၊ မက်ဳိး မေပါက္ မေျပာက္မက်ား ကုန္ေသာ၊ အရိယာတို႔ ျမတ္ႏိုးအပ္ကုနေသာ သီလတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ အာနႏၵာ အၾကင္ (ေၾကးမံုတရား) ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အရိယာသာဝကသည္ ေျပာၾကားလိုပါမူ ''ငါ့အား ငရဲ၌ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ တိရစၧာန္ဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ ၿပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္ရန္ မရွိၿပီ၊ အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ ပ်က္စီး၍က်ေရာက္ရန္ မရွိၿပီ၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီ၊ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္တတ္ေသာ သေဘာမရွိၿပီ၊ ကိန္းေသျမဲေနၿပီ၊ အထက္မဂ္သံုးပါးလွ်င္ လားရာရွိေတာ့၏''ဟု ကိုယ္တိုင္ပင္ မိမိအေၾကာင္းကိုေျပာၾကားႏိုင္ေပ၏၊ ေၾကးမံုတရားမည္ေသာ ထိုေဒသနာကား ဤသည္ပင္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုနာတိကရြာ အုတ္ေက်ာင္း၌ ေနေတာ္မူစဥ္လည္း ဤသို႔ေသာ တရားစကားကိုသာလွ်င္ ရဟန္းတို႔အား အႀကိမ္မ်ားစြာ ေဟာေတာ္မူ၏-

''ဤကား သီလတည္း၊ ဤကား သမာဓိတည္း၊ ဤကား ပညာတည္း၊ သီလ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ သမာဓိသည္ မ်ားေသာ အက်ဳိး 'အာနိသင္' ရွိ၏။ သမာဓိ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ ပညာသည္ မ်ားေသာ အက်ဳိး 'အာနိသင္' ရွိ၏။ ပညာ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ စိတ္သည္ ကာမာသဝဘဝါသဝအဝိဇၨာသဝ ဟူေသာ အာသေဝါတို႔မွ ေကာင္းစြာသာလွ်င္ လြတ္ေျမာက္၏''ဟု (ေဟာေတာ္မူ၏)။

၁၆ဝ။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာတိကရြာ၌ အလိုရွိသမွ်ေနေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ''အာနႏၵာ လာ, သြားကုန္အံ့၊ ေဝသာလီျပည္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္အံ့''ဟု အသွ်င္အာနႏၵာအား မိန္႔ေတာ္မူ၏။

''အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ''ဟု အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဝန္ခံ၏။ ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ ေဝသာလီျပည္ဆီသို႔ ႂကြေရာက္ေတာ္မူ၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုေဝသာလီျပည္ အမၺပါလီ၏ အ၇ံ ဥယ်ာဥ္၌ ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

''ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သတိရွိလ်က္ ဆင္ျခင္လ်က္ ေနရာ၏၊ ဤကား သင္တို႔အတြက္ ငါတို႔၏အဆံုးအမေပတည္း။ ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ သတိရွိရာသနည္း။ ရဟန္းတို႔ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ ျပင္းစြာအားထုတ္လ်က္ ဆင္ျခင္လ်က္ သတိရွိလ်က္ ႐ုပ္အေပါင္း၌့႐ုပ္အေပါင္းဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေလာက၌ (ျဖစ္တတ္ေသာ) လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္းႏွင့္ ႏွလံုးမသာျခင္းကိုပယ္ေဖ်ာက္၍ ေန၏၊ ျပင္းစြာအားထုတ္လ်က္ ဆင္ျခင္လ်က္ သတိရွိလ်က္ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' တို႔၌ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'ဟု အဖန္ဖန္ ႐ႈလ်က္။ ပ။ စိတ္၌ စိတ္ဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္။ ပ။ သေဘာတရားတို႔၌သေဘာတရားဟု အဖန္ဖန္႐ႈလ်က္ ေလာက၌ (ျဖစ္တတ္ေသာ) လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္းႏွင့္ ႏွလံုးမသာျခင္းကိုပယ္ေဖ်ာက္၍ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ သတိရွိေပ၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ေရွ႕သို႔တက္ရာ၌ ေနာက္သို႔ဆုတ္ရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ တူ႐ူၾကည့္ရာ တေစာင္း ၾကည့္ရာ၌ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ ေကြးရာ ဆန္႔ရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ ဒုကုဋ္ သပိတ္ သကၤန္း ကိုေဆာင္ရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ စားရာ ေသာက္ရာ ခဲရာလ်က္ရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္စြန္႔ရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ သြားရာ ရပ္ရာ ထိုင္ရာ အိပ္ရာ ႏိုးရာ ေျပာရာဆိတ္ဆိတ္ေနရာ၌ ဆင္ျခင္လ်က္ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေပ၏။ ရဟန္း တို႔ ရဟန္းသည္ သတိရွိလ်က္ ဆင္ျခင္လ်က္ ေနရာ၏၊ ဤကား သင္တို႔အတြက္ ငါတို႔၏အဆံုးအမေပတည္း''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

------

၁။ ေသသြားသူ၏ လားရာဂတိႏွင့္ တမလြန္ဘဝ အေၾကာင္းအရာကို ေျပာၾကားမႈသည္ တရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူတိုင္း ကိုယ္တိုင္ပင္ ျပဳႏိုင္ေသာ အမႈျဖစ္၍ ဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ရေလာက္ေအာင္ ခက္ခဲေသာ အံ့ဖြယ္ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဟု ဆိုလို၏။

No comments:

Post a Comment