Sunday 10 July 2011

to soemoe

ကိုစိုးမိုး
ခုေဆြးေႏြးေနတဲ ့အပိုင္းက သိပ္နူးညံ့တဲ ့ အထိမခံတဲ ့ ဘာသာေရးကိစၥေတြျဖစ္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တတ္နိင္သမွ် မစမိေအာင္ထားေလ့ရွိတာဗ် ။
အဲဒီေန ့ကေတာ့ ကဲပါေလ ။
စမိမွေတာ့ တတ္နိုင္သမွ် အျပီးသတ္ေပးပါ့မယ္ ။
ခုျပႆနာက စတာက အေသးေလးဗ် ။
ဘုရားေစတီရုပ္ပြားေတာ္ သာသနာ့နယ္ေျမတခ်ိဳ ့မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကန္ ့သတ္ထားတယ္ ။ အဲဒါကို ေထရ၀ါဒီေတြ ဘယ္လိုသေဘာထားလဲ ။
ဒါဘဲ ။
ဒါအတြက္အေျဖကလဲ တိုတိုေလး။
ေထရ၀ါဒီေတြလက္ခံထားတဲ ့ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မွာ ကန္ ့သတ္တာေတြ ရွိတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့အဲဒါေတြက ဘိကၡဳ ေတြ နဲ ့ ေယာ က္်ားပရိႆတ္ က တဘက္နဲ ့ ဘိကၡဳနီေတြ နဲ ့ မိန္းမပရိႆတ္ ၾကားမွာသာ ကန္ ့သတ္တာ ။
ညအခ်ိန္မေတာ္မဟုုတ္ရင္ ၊ သံဃာဥပုဒ္နဲ ့ သိမ္၀င္တဲ ့ အခ်ိန္ မဟုတ္ရင္ သာသနာ့နယ္ေျမထဲ အမ်ိဳးသမီးကို ကန္ ့သတ္တာမရွိဘူးဗ် ။
ဒါကရွင္းတယ္ ။ ဒါကို ထပ္ရွင္းေတာ့မွ ရွဳပ္ကုန္တာ ။
အဲလို မေတာ္တဲ ့အခါကလြဲရင္ မကန္ ့သတ္တာက ကန္ ့သတ္စရာမလို လို ့ ။
ေယာက်္ားမိန္းမဆိုတဲ ့ မတူတဲ ့ ပညတ္ေတြကို ပရမတ္နယ္ထဲထိ ယူလာျပီး တူတူလုပ္တာမဟုတ္ဘူးဆိုတာာ သိေစခ်င္တာပါ။
ကိုစိုးမိုး သေဘာေပါက္ေအာင္ ထပ္ရွင္းရရင္ သီလ ၊ ၀ိနည္း ၊ သမာဓိဆိုတာေတြက ပညတ္နယ္ထဲက ကိစၥေတြ ၊
ဥပမာဗ်ာ သီလဆိုပါေတာ့ ငါ့ပစၥည္း သူ ့ပစၥည္း အမ်ားပိုင္ ၊ ပုဂၢလိကပိုင္ အဲလို ပညတ္ မရွိရင္ အဒိႏၷဒါနာ ေ၀ရာမဏိ သိကၡံပဒံ ဘယ္လိုေစာင့္မလဲ ။
ထို ့အတူ အရက္ဆိုတာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးဘဲ။ အရက္ေသာက္တာ မဟုတ္ဘူး ၊ ဓါတ္ေကာင္က ဓါတ္ရည္ကို မ်ိဳခ်တာဆိုရင္ သူရာေမရိယက့ဆိုတာ ေပ်ာက္သြားမယ္ေလ ။
ဒီလိုဘဲ သေဗၺပုရိသာ အေ၀ရာေဟာႏၱဳ ။ကဲ ဘယ္လိုလဲ ။

ပညတ္ဆိုတာ ပါယ္ရတာ မဟုတ္ဘူး . ။ ပညတ္ဆိုတာ သမုတိသစၥာပိုင္း သူ ့ေနရာနဲ ့ သူသံုးရတယ္လို ့သိသင့္တယ္ ။
ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ ၀ိပႆနာ ဆိုတာက ပရမတ္နယ္ထဲက ကိစၥေတြ ။ သူ ့က်ေတာ့ သိတဲ ့အတိုင္းဘဲ သမာသနဥာဏ္ကစျပီး အနုေလာမထိက ရုပ္နာမ္ကိုဘဲ အာရံုထားေတာ့တယ္ေလ ။
ကဲ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္က် သူ ့အာရံု ဘယ္ေနတုန္း ။ ပရမတၱနိဗၺာန္ေပၚမွာဘဲ တည္ေနတယ္ ။ ခုန ရုပ္နာမ္ဆီေတာင္လည္မလာေတာ့ဘူး ။
ဒါေတြ ေရာေထြးလို ့မရဘူး ။ ဒါက တရားကိုယ္ေရာေထြးမရတာ
ဒါက တခ်က္ ဒီမွာ ခဏထားစို ့ ။
ျမန္မာျပည္က ဘုရားေစတိေတြ ကိစၥ။
သူ ကျပႆနာက တမ်ိဳး ။
ခုထင္ရွားရွိေနတဲ ့ေစတီေတြက ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး ေနာက္ ႏွစ္ တေထာင္ေလာက္မွ စလာတဲ ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ။ စတည္တဲ ့ အေစာပိုင္းအခ်ိန္ေတြမတိုင္ခင္ထဲက ဒီျပႆနာက ဗမာလူမ်ိဳးေတြထဲရွိေနဘီ ။ ဟုတ္လား ။
ပုဂံ ေထရ၀ါဒေရာက္တာက အေနာ္ရထာလက္ထက္ ဟုတ္တယ္ေနာ္ ။ ဒီမတိုင္ခင္ ေရွးး ပ်ဥ္ျပားလက္ထက္
ပုဂံျမိဳ ့ ရိုးတည္ထဲက ဘယ္ေန ့သား ဘယ္ကေန ဘယ္နတ္ ဘယ္ေထာင့္က ေစာင့္ဆိုတဲ ့ ေလာကီပညာေတြ ရွိျပီးသား ။
http://acl.arts.usyd.edu.au/~hudson/villages_parabaik.pdf
ဒီေတာ့ ဒါက ေထရ၀ါဒထက္ေစာတဲ ့ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမွဳၾကီး ။
ေထရ၀ါဒအျပင္က ကိစၥ ။ အေနာ္ရထာက ဒါေတြ အျပတ္ရွင္းမယ္ဆိုျပီး လုပ္ခဲ ့ေပမဲ ့ သူလဲေသေရာ ဒါေတြက ေခါင္းျပန္ေထာင္ျပီး ေထရ၀ါဒနဲ ့တူတူ ေ၇ာပါလာတာ ဒီေန ့ထိ ။
ဒါကို ခု ျဗဳန္းကနဲ သြားေျပာင္းရမယ္လုပ္လို ့မရဘူးေလ ။


တျဖည္းျဖည္းခ်င္းရွင္းယူမွ ရမဲ ့ျပႆနာ ။
ဒါကို ရွင္းယူတဲ ့အခါက်ေတာ့လဲ ကုသလဓမၼာ ၊ အကုသလဓမၼာကုိ ခြဲျပျပီး ကုသလဓမၼာက အကုသလ၀ိပါတ္မေပးနိုင္တာကို အဲေနရာနဲ ့ ပါတ္သက္ေနတဲ ့ လူေတြ လက္ခံလာေအာင္ တင္ျပနိုင္မွ ။
ဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း သြားေျပာင္းမရဘူးေျပာတာ ။
ဥပမာတခုေပးမယ္ဗ်ာ။
ျမန္မာျပည္နဲ ့ဗုဒၶဘာသာကိစၥ ခဏေလးေမ့ထားလိုက္ ။ တိုးတက္ပါတဲ ့ UK ကိုၾကည့္ ။
1997မွာ Scotland ေျမာက္ပိုင္းက Isle of Lewis ဆိုတဲ ့ ကၽြန္းေလးကို ortho surgeon တေယာက္ ေျပာင္းလာတယ္ ။
UK မွာ ခုခ်ိန္ထိေတာင္ ရွားေသးတဲ ့ trauma specialized Ortho Surgeon ။ တႏွစ္မခံဘူး ။ ေျပာင္းသြားရေရာ ။
အျဖစ္ကဘာလဲဆိုေတာ့ သူ ့အမ်ိဳးသမီးက ဆန္းေဒး ( သူတို ့ ၀တ္ျပဳတဲ ့ ေန ့) မွာ ျမင္းထြက္စီးလို ့တဲ ့ ။
ကဲ ။UK ေတာင္ လူ ပရိႆတ္ရဲ ့အစြဲ ကို ျပင္ရခက္ေသးရင္ ျမန္မာျပည္လြယ္မယ္ထင္လားဗ် ။

No comments:

Post a Comment