Wednesday 13 July 2011

သီလအစု ၁ဝ-သုဘသုတ္

သီလအစု

၄၅ဝ။ အသွ်င္အာနႏၵာ ထို အသွ်င္ေဂါတမသည္ အၾကင္ (သီလကၡႏၶာ) ကို ခ်ီးက်ဴးေလ့ရွိ၏၊ အၾကင္ (သီလကၡႏၶာ) ၌လည္း ဤလူအေပါင္းကို ေဆာက္တည္ေစ၏၊ သက္ဝင္ေစ၏၊ တည္ေစ၏၊ ထိုျမတ္ေသာသီလကၡႏၶာကား အဘယ္ပါနည္း။

လုလင္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ၊ (အလုံးစုံေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ၊ အသိဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' အက်င့္ 'စရဏ' ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ၊ ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ၊ ေလာကကို သိေတာ္မူေသာ၊ ဆုံးမထိုက္သူကို ဆုံးမတတ္သည့္ အတုမဲဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ၊ နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ၊ (သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို) သိေစေတာ္မူတတ္ေသာ၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေလာက၌ ပြင့္ေတာ္မူ၏၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္ႏွင့္တကြေသာမာရ္နတ္ႏွင့္တကြေသာ ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ ဤေလာကကိုလည္းေကာင္း၊ သမဏ ျဗာဟၼဏႏွင့္ တကြေသာမင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ သတၱဝါအေပါင္းကိုလည္းေကာင္း ကိုယ္တိုင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိ၍မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆုံး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ အလုံးစုံျပည့္စုံေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပေတာ္မူ၏။

ထိုတရားေတာ္ကို သူႂကြယ္သည္လည္းေကာင္း၊ သူႂကြယ္၏သားသည္လည္းေကာင္း၊ အျခားဇာတ္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး၌ ျဖစ္ေသာ သူသည္လည္းေကာင္း ၾကားနာရ၏၊ ထိုသူသည္ ထိုတရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍့ျမတ္စြာဘုရား၌ ယုံံၾကည္မႈကို ရ၏၊ ထိုသူသည္ ယုံံၾကည္မႈကို ရသည္ျဖစ္၍ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏ -

''လူ႔ေဘာင္၌ ေနရျခင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္း၏၊ (ကိေလသာ) ျမဴထရာ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္၏၊ ရဟန္းအျဖစ္သည္ လြင္ျပင္ႏွင့္တူ၏၊ လူ႔ေဘာင္၌ ေနသူသည္ ဤျမတ္ေသာ အက်င့္ကို စင္စစ္ ျပည့္စုံစြာစင္စစ္စင္ၾကယ္စြာ ခ႐ုသင္းပြတ္သစ္စႏွင့္ တူစြာ က်င့္ျခင္းငွါ မလြယ္၊ ငါသည္ ဆံ မုတ္ဆိတ္ကိုပယ္ၿပီးလွ်င္ ဖန္ရည္ဆိုးအဝတ္တို႔ကို ဝတ္၍ လူ႔ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ ေရာက္ရမူေကာင္းေလစြ''ဟု ဆင္ျခင္၏။

ထိုသူသည္ ေနာင္အခါ၌ နည္းေသာ ဥစၥာစုကို စြန္႔၍ျဖစ္ေစ မ်ားေသာ ဥစၥာစုကို စြန္႔၍ျဖစ္ေစနည္းေသာ ေဆြမ်ဳိးစုကို စြန္႔၍ျဖစ္ေစ မ်ားေသာ ေဆြမ်ဳိးစုကို စြန္႔၍ျဖစ္ေစ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ပယ္ၿပီးလွ်င္ဖန္ရည္ဆိုးအဝတ္တို႔ကို ဝတ္၍ လူ႔ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္၏။

ထိုသူသည္ ဤသို႔ ဝင္ေရာက္ၿပီးေသာ္ ပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို ေစာင့္ထိန္းလ်က္ ေန၏၊ အက်င့္ 'အာစာရ' က်က္စားရာ 'ေဂါစရ၁' ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အျပစ္တို႔၌ေသာ္လည္း ေဘးဟု႐ႈေလ့ရွိ၏၊ သိကၡာပုဒ္တို႔၌ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏၊ ေကာင္းေသာ ကာယကံ ဝစီကံႏွင့္ျပည့္စုံသည္ ျဖစ္၍ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိ၏၊ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ ဣေႁႏၵတို႔၌ ပိတ္ထားေသာတံခါးရွိ၏ (ဣေႁႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္း၏)၊ စားဖြယ္၌ အတိုင္းအရွည္ကို သိ၏၊ ေအာက္ေမ့ျခင္း 'သတိ' ဆင္ျခင္ျခင္း 'သမၸဇဥ္' ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ ေရာင့္ရဲဲလြယ္၏။

၄၅၁။ လုလင္ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စုံသနည္း။ လုလင္ ဤ (ေလာက) ၌ ရဟန္းသည္ အသက္သတ္ျခင္းကို ပယ္၍ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ တုတ္ကိုခ်ထားၿပီးျဖစ္၏၊ လက္နက္ကို ခ်ထားၿပီးျဖစ္၏၊ ရွက္ျခင္းရွိ၏၊ သနားတတ္၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၏ အစီးအပြားကို လိုလားလ်က္ ေန၏။

လုလင္ ရဟန္းသည္ ယင္းအသက္သတ္ျခင္းကို ပယ္၍ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ တုတ္ကိုခ်ထားၿပီးျဖစ္၏၊ လက္နက္ကို ခ်ထားၿပီးျဖစ္၏၊ ရွက္ျခင္းရွိ၏၊ သနားတတ္၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၏ အစီးအပြားကို လိုလားလ်က္ ေန၏၊ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။[ထိုမွ ေနာက္၌ အလုံးစုံကို ခ်ဲဲ႔အပ္၏]

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ယုံၾကည္၍လွဴေသာ သုံးေဆာင္ဖြယ္ တို႔ကိုသုံးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးၾက၏၊ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း -

နတ္ကိုးျခင္း ေတာင္းဆုျပည့္၍ နတ္ပူေဇာ္ျခင္း ဖုတ္တေစၧအတတ္ကို ေလ့က်င့္ျခင္း ေျမအိမ္၌ေန၍ သင္အပ္ေသာ အတတ္ကို ေလ့က်င့္ျခင္း (ပ႑ဳက္ကို) ေယာက္်ားျဖစ္ေစျခင္း (ေယာက္်ားကို) ပ႑ဳက္ျဖစ္ေစျခင္း ေျမၾကန္အတတ္ကိုေလ့က်င့္ျခင္း ေဆာက္လုပ္မည့္ ေျမရာ၌ အစီအရင္ျပဳျခင္းခံတြင္းေဆးျခင္း ေရခ်ဳိးေစျခင္း မီးပူေဇာ္ျခင္း ပ်ိဳ႕အန္ေစျခင္း ဝမ္းသက္ေစျခင္း (သလိပ္စသည့္ေဒါသတို႔ကို) အထက္သို႔လွန္ေစျခင္း ေအာက္သို႔ေလွ်ာေစျခင္း ဦးေခါင္းမွ (ေသြးစေသာ ေဒါသတို႔ကို) ထြက္ေစျခင္း နားဆီခ်က္ျခင္း မ်က္စဥ္းဆီခ်က္ျခင္း ႏွာႏွတ္ျခင္း ထက္ေသာ မ်က္စဥ္းေဆးေဖာ္ျခင္း ေအးေသာ မ်က္စဥ္းေဆးေဖာ္ျခင္း တိမ္သလာကို ေဆးကုျခင္း ခြဲဲစိတ္ကုသျခင္း သူငယ္နာေဆးကုျခင္း မူလေဆးတို႔ကို ေပးျခင္း အနာေဆးတို႔ကို (ကပ္ျခင္း) ခြါျခင္း၊ ဤသည္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္၏။

လုလင္ ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ယုံၾကည္၍လွဴေသာ သုံးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သုံးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္ အသက့္ေမြးၾက၏၊ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း -

နတ္ကိုးျခင္း ေတာင္းဆုျပည့္၍ နတ္ပူေဇာ္ျခင္း။ပ။ အနာေဆးတို႔ကို (ကပ္ျခင္း) ခြါျခင္း ဤသည္တို႔တည္း။

ရဟန္းသည္ ယင္းသို႔ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ဤသည္လည္း ထို (ရဟန္း)၏ သီလေပတည္း။

၄၅၂။ လုလင္ စင္စစ္မူကား ဤသို႔ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ထိုရဟန္းသည္ ယင္းသို႔ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ စပ္၍ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ေဘးကို မေတြ႕ျမင္ရ။ လုလင္ အဘိသိက္သြန္းၿပီးေသာ၊ ရန္သူကို ပယ္ၿပီးေသာ မင္းသည္ ရန္သူႏွင့္စပ္၍ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ေဘးကိုမေတြ႕ ျမင္ရသကဲဲ့သို႔၊ ဤအတူ ဤသို႔ သီလႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ရဟန္းသည္ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္စပ္၍မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ေဘးကို မေတြ႕ျမင္ရ၊ ထိုရဟန္းသည္ ဤျမတ္ေသာ သီလကၡႏၶာႏွင့္ျပည့္စုံသည္ ျဖစ္၍ မိမိသႏၲာန္၌ အျပစ္ကင္းေသာ ခ်မ္းသာကို ခံစား၏၊ လုလင္ ရဟန္းသည္ဤသို႔လွ်င္ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံေပ၏။

၄၅၃။ လုလင္ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ အၾကင္ (သီလကၡႏၶာ) ကို ခ်ီးက်ဴးေလ့ ရွိေတာ္မူ၏၊ အၾကင္ (သီလကၡႏၶာ) ၌လည္း ဤလူအေပါင္းကို ေဆာက္တည္ေစေတာ္မူ၏၊ သက္ဝင္ေစေတာ္မူ၏၊ တည္ေစေတာ္မူ၏၊ ထိုျမတ္ေသာ သီလကၡႏၶာကား ဤသည္ပင္တည္း၊ သို႔ရာတြင္ ဤ (သာသနာေတာ္၌) ၌ (ဤသီလကၡႏၶာထက္) လြန္ေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ကား ရွိေသးသည္သာတည္း။

အံ့ၾသဖြယ္ ရွိပါေပစြ အသွ်င္အာနႏၵာ၊ မျဖစ္ဖူးျမဲဲ ျဖစ္ပါေပစြ အသွ်င္အာနႏၵာ၊ အသွ်င္အာနႏၵာထိုျမတ္ေသာ သီလကၡႏၶာသည္ မျပည့္စုံသည္မဟုတ္ ျပည့္စုံပါေပ၏၊ အသွ်င္အာနႏၵာ အကြၽႏု္ပ္သည္ဤသို႔ ျပည့္စုံေသာ သီလကၡႏၶာကို ဤ (သာသနာေတာ္မွ) အပ တစ္ပါးေသာသမဏျဗာဟၼဏတို႔၌ မျမင္ (မေတြ႕) ရပါ၊ အသွ်င္အာနႏၵာ ဤသို႔ျပည့္စုံေသာ ျမတ္ေသာ သီလကၡႏၶာကို ဤ (သာသနာေတာ္မွ) အပတစ္ပါးေသာသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ မိမိတို႔ (သႏၲာန္) ၌ ျမင္ (ေတြ႕) ကုန္ျငားအံ၊ ထိုသူတို႔သည္ ထိုမွ်ေလာက္ ျဖင့္သာလွ်င္ ဝမ္းေျမာက္ ေက်နပ္ေနကုန္ရာ၏၊ ''ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္ ျပည့္စုံၿပီ၊ ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္ (ျပဳဖြယ္ကိစၥကို) ျပဳၿပီးၿပီ၊ ငါတို႔သည္ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိးကို ရၿပီ၊ (ဤသီလကၡႏၶာထက္) လြန္ေသာတစ္စုံတစ္ခုေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ ငါတို႔အား မရွိေတာ့ၿပီ''ဟု (ဝမ္းေျမာက္ေက်နပ္ ေနကုန္ရာ၏)၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ပါလ်က္ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ (ဤသီလကၡႏၶာထက္) လြန္ေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ကား ရွိေသးသည္သာတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူဘိ၏။

No comments:

Post a Comment